Zajęcia dodatkowe
W przedszkolu organizowane są dla dzieci nieodpłatnie zajęcia dodatkowe w formie różnorodnych kół zainteresowań, które prowadzą nauczyciele placówki. W ten sposób możemy stworzyć swoim podopiecznym szansę wyboru aktywności zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami, predyspozycjami i zainteresowaniami.
Koło plastyczne „Mali Artyści” prowadzone jest przez mgr Sandrę Krasowiak
Celem tych zajęć jest:
- odkrywanie i pogłębianie zainteresowań plastycznych
- otwieranie i uwrażliwianie na piękno natury i dzieła artystycznego
- dbanie o wszechstronny rozwój osobowości poprzez rozwijanie predyspozycji plastycznych
- rozwijanie wyobraźni plastycznej
- otoczenie szczególną opieką i pomocą jednostek uzdolnionych plastycznie.
Koło teatralne „Bajubaj" prowadzone jest przez mgr Angelikę Dobrzyńską i mgr Iwonę Kuchciak
Zajęcia teatralne pozwalają:
- kształcić i rozwijać umiejętności artystyczne u dzieci
- rozwijać dziecięce talenty
- inicjować działania wspomagające rozwijanie pozytywnego obrazu samego siebie
- na wyrażanie własnej kreatywności
- kształtować umiejętności współdziałania w zespole
Oferta działań w tym zakresie objęła również rodziców. Na terenie placówki działa Grupa Teatralna Rodziców złożona z rodziców naszych wychowanków. Jej celem jest przygotowanie i wystawienie spektakli (inscenizacji) dla dzieci.
Koło ekologiczne „Mali ekolodzy” prowadzone jest przez mgr Annę Gajdę
Celem tych zajęć jest:
- kształtowanie własnego „Ja” w harmonii ze środowiskiem, rozumienie że potrzeby życiowe człowiek czerpie ze środowiska,
- obserwowanie, przeżywanie i ocena przyrody ożywionej i nieożywionej
- kształtowanie wrażliwości na otaczające nas środowisko,
- aktywne poznawanie i działanie w środowisku,
- odkrywanie zależności występujących w środowiskach.
- uświadomienie, że przyroda jest dla wszystkich,
- kształtowanie podstawowych zasad ochrony przyrody,
- rozwijanie umiejętności racjonalnego korzystania z odnawialnych i nieodnawialnych zasobów przyrody,
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego.
Koło matematyczne prowadzone jest przez mgr Annę Brzezin
Celem tych zajęć:
- rozbudzanie dziecięcej aktywności i samodzielności poprzez działanie z zakresu edukacji matematycznej
- nabywanie wiadomości i umiejętności potrzebnych do rozpoczęcia szkolnej edukacji matematycznej
- rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania kompetencji matematycznych w codziennym życiu
- stworzenia warunków sprzyjających zdobywaniu kompetencji matematycznych w toku zabawy
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych
- kształtowanie odporności emocjonalnej koniecznej do radzenia sobie z zadaniami o charakterze matematycznym.
Koło origami "Cuda z papieru" prowadzone jest przez mgr Elżbietę Haładaj
Celem tych zajęć:
- rozwijanie , kształtowanie , odkrywanie talenty , zainteresowań i zdolności dzieci
- uczenie dokładności i precyzji manualnej ,
- rozwijanie inicjatywy dziecka
- budowanie poczucia własnej wartości, pozytywnego obrazu samego siebie i wiary we własne siły
- stymulowanie i wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju.
- budzenie wrażliwości estetycznej, dokładności, precyzji.
Koło wokalno-taneczne "Bajkowe Nutki" prowadzone jest przez mgr Katarzynę Kuligowską
Celem tych zajęć:
- nabywanie przez dzieci umiejętności wykonywania podstawowych kroków i figur w tańcach i układach tanecznych,
- ukazywanie celowości kształtowania estetyki i harmonii ruchu, wyczucia rytmu, wyobraźni twórczej, rozwijania uzdolnień tanecznych oraz wrażliwości na piękno i wdzięk,
- wyrabianie poczucia rytmu, słuchu, płynności ruchów,
- rozwijanie indywidualnych zainteresowań i zamiłowań,
- kształcenie sprawności ruchowej dzieci,
- nabycie umiejętności pokonywania nieśmiałości i tremy podczas prezentowania się,
- rozwijanie poczucia kolektywizmu i odpowiedzialności,
- budowanie poczucia własnej wartości, pozytywnego obrazu samego siebie i wiary we własne siły,
- rozwijanie indywidualnych zdolności każdego dziecka, jego inicjatywy i samodzielności myślenia,
- nabywanie umiejętności szybkiej orientacji, decyzji, uwagi,
- nauczanie harmonijnego współdziałania w grupie , podporządkowania się przepisom, samoopanowania.
Zajęcia rytmiczne prowadzone są przez mgr Martę Młynarczyk
Celem tych zajęć jest:
- Rozwijanie słuchu muzycznego.
- Kształcenie poczucia rytmu.
- Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej.
- Wdrażanie do umiejętności słuchania muzyki.
- Kształtowanie wrażliwości na zmianę tempa, dynamiki, wysokości dźwięku.
- Uwrażliwianie na estetykę ruchu.
- Rozwijanie aktywności muzycznej poprzez tworzenie, odtwarzanie i słuchanie muzyki.
- Poznawanie i różnicowanie dźwięków instrumentów muzycznych.
- Zapoznanie z nazwą, budową i sposobem gry na instrumentach muzycznych.
W ramach udzielanej przez Przedszkole pomocy psychologiczno-pedagogicznej prowadzone są z dziećmi zajęcia logopedyczne, terapia pedagogiczna, zajęcia z pedagogiem specjalnym i psychologiem.
Zajęcia logopedyczne prowadzone są przez logopedę mgr Angelikę Dobrzyńską
Zakres zajęć obejmuje:
- przeprowadzanie badań wstępnych - przesiewowych, w celu ustalenia stanu mowy dzieci
- diagnozowanie logopedyczne oraz – odpowiednio do jego wyników – organizowanie pomocy logopedycznej
- prowadzenie terapii logopedycznej dzieci:
- stymulowanie rozwoju mowy
- wyrobienie i utrwalanie właściwego toru oddechowego
- rozwijanie percepcji słuchowej przez kształcenie wrażliwości słuchowej
- rozwijanie, usprawnianie i doskonalenie sprawności narządów artykulacyjnych
- kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie fonetycznej, leksykalnej i gramatycznej wypowiedzi
- stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy
- wspomaganie rozwoju kompetencji językowych
- wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń
- doskonalenie mowy ukształtowanej
- wdrażanie do twórczej aktywności słownej
- profilaktykę wad wymowy
- organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci i ich rodziców - porad i konsultacji w zakresie stymulowania rozwoju mowy i eliminowania jej zaburzeń
- wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli
Konsultacje z rodzicami po wcześniejszym umówieniu się.
Zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej prowadzone są przez mgr Annę Gajdę
Celem zajęć jest:
- stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z utrudnieniami rozwojowymi, rozwoju na miarę ich możliwości
- wspomaganie efektywności uczenia się poprzez korygowanie odchyleń od normy, wyrównywanie braków w opanowaniu programu nauczania oraz eliminowania przyczyn i przejawów zaburzeń, w tym również zaburzeń zachowania
- rozwijanie funkcji językowych i spostrzeżeniowych i wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinestetycznych, motorycznych oraz współdziałania między tymi funkcjami, czyli integracji percepcyjno- motorycznej
Konsultacje z rodzicami po wcześniejszym umówieniu się.
Zajęcia z pedagogiem specjalnym prowadzone są przez mgr Elżbietę Haładaj
Celem zajęć jest:
- Przeprowadzanie badań i działań diagnostycznych dotyczących wychowanków, w tym diagnozowanie ich indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie i uczestnictwo w życiu przedszkola.
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju dziecka, określenia form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec dziecka, rodziców i nauczycieli.
- Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla wychowanków, rodziców i nauczycieli.
- Wspieranie rozwoju dzieci - rozwijanie ich zdolności i zainteresowań.
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym.
- Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci.
- Wspieranie wychowawców w działaniach wynikających z programu wychowawczo-profilaktycznego.
- Współorganizowanie i udział w warsztatach dla rodziców, konsultacjach.
- Opiniowanie na użytek władz oświatowych, zdrowia i sprawiedliwości sytuacji podopiecznych, po otrzymaniu pisemnego wniosku od tych instytucji.
- Prowadzenie wymaganej dokumentacji związanej z wykonywaną pracą.
Konsultacje z rodzicami po wcześniejszym umówieniu się.
Zajęcia z psychologiem prowadzone są przez psychologa mgr Annę Szmoniewską
Celem tych zajęć jest:
- Przeprowadzanie badań i działań diagnostycznych dotyczących wychowanków, w tym diagnozowanie ich indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie i uczestnictwo w życiu przedszkola.
- Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju dziecka, określenia form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec dziecka, rodziców i nauczycieli.
- Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla wychowanków, rodziców i nauczycieli.
- Wspieranie rozwoju dzieci - rozwijanie ich zdolności i zainteresowań.
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym.
- Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci.
- Wspieranie wychowawców w działaniach wynikających z programu wychowawczo-profilaktycznego.
- Współorganizowanie i udział w warsztatach dla rodziców, konsultacjach.
- Opiniowanie na użytek władz oświatowych, zdrowia i sprawiedliwości sytuacji podopiecznych, po otrzymaniu pisemnego wniosku od tych instytucji.
- Prowadzenie wymaganej dokumentacji związanej z wykonywaną pracą.
Konsultacje z rodzicami po wcześniejszym umówieniu się.
Zajęcia dodatkowe w gr. 5 i 6-latków - nauka gry w szachy w ramach koła zainteresowań oraz pomocy psychologiczno - pedagogicznej (rozwijanie zdolności).- prowadzone są przez mgr Elżbietę Haładaj
Celem zajęć jest:
- rozwój samodzielnego myślenia i kreatywności dzieci oraz motywacji do samodzielnej pracy;
- rozwój wyobraźni przestrzennej i pamięci wzrokowej, strategicznego myślenia;
- zwiększenie umiejętności matematycznych wychowanków, szczególnie w zakresie logiki, orientacji przestrzennej, myślenia analitycznego, rozwiązywania problemów oraz pomoc w kształtowaniu ważnych cech osobowości takich jak: odpowiedzialność, koncentracja, intuicja;
- stymulowanie rozwoju emocjonalnego i intelektualnego poprzez: rozwój zainteresowań, twórczą aktywność, rozwijanie pamięci i uwagi, rozwój myślenia logiczno-wyobrażeniowego, rozwój pozytywnych sfer osobowości, zdrowej rywalizacji.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 19-03-2024 - Edycja treści
- 28-09-2021 - Edycja treści
- 30-09-2020 - Edycja treści
- 11-12-2018 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 158